Helsingin Jakelu-Expert Oy

Suora toimii

Paperille painettuihin ja kotiin jaettuihin mainoksiin suhtaudutaan tutkimusten mukaan huomattavasti myönteisemmin kuin useimpiin muihin mainosmuotoihin. Yli 80% tutustuukin heille jaettuun suoramainontaan ja yli puolelle suoramainonnasta on hyötyä arjen hankinnoissa tai suunniteltaessa perheen hankintoja.  Suoramainokset muistetaan paremmin ja pidempään kuin perinteiset lehti-ilmoitukset. Osoitteeton suoramainonta on mediana tämän takia säilyttänyt ja parantanut asemaansa digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Sen avulla kuluttaja saa tiedon niin perinteisen kivijalkakaupan kuin nettikauppojen tarjonnasta.

Printin pieni hukka

Jakeluun voi valita kohderyhmäksi joko kaikki kotitaloudet tai voit kohdentaa jakelun oikealle kohderyhmälle. Pienin jakelualue on yksittäinen jakelupiiri, joka on usein noin korttelin kokoinen. Liitettäessä kampanjaan esimerkiksi kilpailukuponki voidaan mainoksen tehoa seurata ja myös kerätä asiakastietoa. Lisäksi jakelu voidaan kohdentaa asuintyypin mukaan pien- tai kerrostalotalouksiin.  SSM auttaa jakelualueen suunnittelussa ja aluevalinnassa.

Korkea tutustumisaste

Suora on yksi huomatuimpia ja luetuimpia medioita. 85 % suomalaisista on kiinnostunut saamaan kotiinsa paperille painettua suoramainontaa. Keskimäärin puolet 15-69-vuotiaista seuraa osoitteetonta suoramainontaa, eli lähes 4 miljoonaa kuluttajaa viikoittain. Muihin mainosvälineisiin verrattuna suora jättää parhaiten pysyvän muistijäljen ja aktivoi toimimaan. Suora näkyy välittömästi tuloksessa. 
 

Paperin monipuolisuus

Käytettävissä on lukuisia eri formaatteja. Printissä palstamillit tai sekunnit eivät rajoita, vain luovuus on rajana. Jakelutuote voi olla mitä vaan pienen flyerin ja suuren katalogin välillä, kaikkea mikä vain on jaettavissa luukuista sisälle. Materiaalissa voi olla irtirepäisykuponkeja, liitteitä, personointia, tuotenäytteitä ja vaihtuvia sivuja. Paperiksi voi valita tavallista sanomalehtipaperia tai parempaa päällystettyä paperia.

Hyvä muistijälki

Suoramainontaa on helppo toteuttaa ja se aikaansaa parhaimillaan usean viikon vaikutuksen. Parhaat jakelutuotteet otetaan talteen useiksi kuukausiksi. Omalla mainoslehdellä rakennetaan tehokkaasti sekä paikallista että valtakunnallista tunnettuutta ja brändiä. Suoramainonta soveltuu hyvin niin taktiseen mainontaan kuin sesonkien mainosvälineeksi.